måndag 14 november 2011

Varför pratar vi?

Såg ett tips om en dokumentär från BBC om mänskligt språk i allmänhet och talförmågan i synnerhet och var tvungen att spana in den. Dokumentären heter "Varför pratar vi?" och finns att se på SVT Play till och med onsdag. Även om jag har läst en hel del om språkutveckling, neurolingvistik och kommunikationsformer hos djur och människor sitter jag som klistrad. Det här ju så fascinerande!
Man kanske borde sadla om och börja forska inom lingvistik i stället? Tanken har slagit mig flera gånger, men csn tycker nog att jag ska fortsätta med det jag har utbildat mig till. Svårt att hinna plugga på kvällstid samtidigt som man jobbar medan man har barn, liksom, och mer studielån får jag ju inte.
Hur som helst, kolla in filmen, den är sevärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar