onsdag 9 november 2011

Kokboksutmaning - sista receptet från Mer smak

Kokbok:
Mer smak på vardagsmaten

Recept:
Äppelkotletter med lingon (s. 64) Kotletter steks och läggs sedan i en brunsås, varpå äpplebitar och lingon tillförs. Vi valde att göra råstekt potatis till. 

Resultat:
Jodå, det blev godkänt. Smakkombinationen är riktigt trevlig, det är en höstig rätt som känns helt rätt såhär när det blir mörkt kl 16. Såsen blev dock ganska vattnig, vi kom fram till att vi nog gör om det lite om vi upprepar det. Det blir nog kotletter för sig och sås, med äpple och lingon, vid sidan om. Helt klart värt att upprepas!

Det här var det sista receptet jag hade valt ut från den här kokboken. Den var inte lika "säker" som jag hade trott, jag förväntade mig ganska enkla men goda vardagsrecept och trodde inte att det skulle bli några misslyckade recept. Tji fick jag! Men några godsaker fanns det ändå!

Jag glömde fota ikväll. förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar