fredag 4 november 2011

Programmering

Den här bloggen har för övrigt fört med sig att jag har börjat rota i minnet i den lilla lådan längst bak, där mina gamla html-kunskaper har legat och samlat damm i drygt tio år.
(Jag och min kompis Jennifer gjorde en fantastisk hemsida ihop, först med en superenkel mall, sedan utgick jag från den för att göra om allt från grunden. Galet kul! Vi lärde oss en hel del om programmering helt själva. Jag hade en skrivbok där jag skrev upp olika taggar som var bra att kunna. Så länge sedan var det. Vi surfade med hjälp av modem. Sena bronsåldern alltså.)
I alla fall har jag börjat sakna funktioner som jag inte hittar här på blogg.se. Så då är det ju bara att skriva in radbrytningar, länkar, kursivering och andra småsaker. Vilka minnen! Hoppas maken är stolt över mig! :-D





(Om någon som läser det här är född på 90-talet kanske ni inte känner igen animerade gif-bilder. De var det coolaste man kunde lägga in på sin hemsida 1997. Bara så ni vet. Ascoolt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar