fredag 4 november 2011

Kokboksutmaning - första receptet

Kokbok:
Mer smak på vardagsmaten, en av mina favoriter, en kokbok jag faktiskt har använt mycket. Enkla recept baserade på saker man ofta har hemma. Enkelt men gott! <br>

Recept:
Spenat- och ostpannkaka (sid. 107) En tjockpannkaka med spenat och riven ost. Jag fuskade och använde hackad spenat eftersom det var det vi hade hemma, och osten blev inte någon lagrad sak utan en påse som låg i frysen, utspädd med resterna från kylen. Jag följde också tipset och lade till lite stekt bacon. Man skulle äta den med sallad till, men det hade vi ingen. I stället fick mammas hemmagjorda lingonsylt göra pannkakan sällskap.

Resultat:
Lättlagat recept och det blev riktigt gott. Problemet var att pannkakan enligt receptet skulle vara i ugnen 20-25 minuter. Efter en timma var jag riktigt hungrig, men då smakade det ju också ännu godare. Det här gör jag gärna igen! <br>

(Jag kanske borde bifoga ett snyggt foto här, men när middagen blir klar strax efter kl 22 finns det inte tålamod till sådant.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar