fredag 4 november 2011

Hur är en bra lärare?

I måndags jobbade jag min första heldag sedan Adrian föddes, annorlunda och riktigt kul! (Jag fick gosa ikapp när jag kom hem.) Jag behåller mitt fackliga uppdrag på 10%, lagom mycket för att hålla igång huvudet men ändå hinna njuta av tiden med Adrian. Under dagen fick vi besök av LRs presschef, Zoran Alagic, som pratade om vad man ska tänka på om man blir kontaktad av media och hur man kan använda media för att få ut sitt budskap. Riktigt intressant! Han uppmanade oss alla att skriva en insändare eller debattartikel om någon för oss aktuell fråga. Spontant tänkte jag, "Nej, det får bli ett blogginlägg. Väldigt 2011." <br />I något läge nämndes det att "bra lärare" ska belönas med högre lön. Det svåra med det är ju ganska tydligt: vem bestämmer vad som är en bra lärare? Jag har funderat en hel del och tänkte formulera mina tankar snart, men fört tänkte jag kolla om det finns några tankar jag har missat. <br />Vad tycker DU karaktäriserar en bra lärare? Mina tankar kommer framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar