fredag 4 november 2011

Ny musik

Jag är inte typen som vet vilken musik som spelas på radio. Jag vet vad jag gillar och lyssnar på det. Men det kan ju bli lite trist också, så nu har jag aktivt lyssnat på "ny" musik. En fördel med att vara hemma på dagarna och ha spotify på datorn är att man med några knapptryckningar kan leta sig fram till nya artister, grupper och plattor man har missat. Anledningen till att jag skriver "ny" är att större delen av den musik jag lyssnat på senaste tiden är ganska gammal. <br />Under sista månaderna av graviditeten fastnade jag rejält för svenska giganter som Georg Riedel och Jan Johansson. Jag har kännt till dem tidigare, men nu hag jar lyssnat sönder t.ex. Jazz på svenska. En underbar platta! Just nu har jag via Helen Sjöholms senaste projekt börjat lyssna igenom lite av Billy Joels verk. Man har ju hört så mycket av musiken förut, utan att kunna sätta fingret på vem det är som sjunger. Skön musik. Riktigt skön. <br />Men snart får det nog bli lite mer musikaler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar