fredag 4 november 2011

Höst = nystart

Så var hösten här. Jag har inte ångest, jag gillar hösten. I alla fall början av hösten, när man liksom börjar om på nytt. Terminsstart i skolan, nya tag på jobbet, ny kalender, nya höstkläder. Det är som att ta ett djupt andetag och få ny energi. I år har jag ingen plats att starta om på. Möjligtvis babysimgruppen då, räknas det? Jag saknar det faktiskt. Den veckan mina kollegor började hade jag själv lite pirr i magen, fastän det inte riktigt gällde mig. <br />I år har jag upptäckt ett nytt hösttecken, utöver skolstartskataloger från bokhandlar och nya kläder i affärerna. Facebook. Min feed svämmar över av notiser om alla nya vänner. Jag har en hel del före detta elever på facebook som börjar gymnasiet, ni kan ju gissa hur många nya kompisar de addar den första veckan. Men även andra ökar på sin bekantskapskrets, lägger till nya kollegor och kurskompisar. Det säger lite mer om varför jag gillar höststarten. Nya vänner och nya influenser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar