fredag 11 november 2011

Mascaragrimas babystyle

Om man tittar på en tjej som målar mascara så har hon med 95% sannolikhet munnen öppen. Jag har fortfarande inte träffat någon tjej som egentligen vet varför man gör såhär, men nästan alla gör det. (Det finns sedan variation gällande vilken hand som målar vilket öga, men det är en helt annan historia.)
Idag skulle jag försöka få Adrian att äta gröt, vilket inte är det bästa han vet att göra. Det största problemet är att få honom att öppna munnen så mycket att jag får in skeden. Hur gör man då? Man föregår med gott exempel så klart. Efter några minuter började jag känna av viss smärta i käklederna. Jag insåg då att jag öppnade munnen mer och mer ju längre Adrian höll sin mun stängd.
Jag kommer inte våga mata Adrian på stan än på ett tag. Mest för att jag inte vill att någon ska se hur dum jag ser ut när han äter.

2 kommentarer:

  1. Haha, älskar att man gör så. Jag har faktiskt kommit så långt så att jag har slutat med det. Istället för att munnen åker upp så trycker jag ihop läpparna. Kristian, han gapar det största som går dock ;) Lycka till med gröten! Får han annan mat också? /Rumskompisarna Sarah och Douglas

    SvaraRadera
  2. Skumt att man gör så konstiga saker! :-)
    Vi kom igång ganska bra med smakportionerna, men så blev han så kass i magen att vi gjorde ett uppehåll på några veckor. Vi har just börjat igen, men tar det väldigt lugnt. Han verkar dock inte gilla havregröten vi hade köpt, så nu har jag testat en ny sort efter tips från en kompis: risgröt med äpple och mango. Det gick klart bättre! Ett litet steg i taget... :-) Jag tror att Adrian egentligen skulle kunna äta mer och mer varierat om hans mage bara var redo. Men, det är väl bara att ta det lugnt antar jag. Äter Douglas bra?

    SvaraRadera