måndag 12 mars 2012

Tvittra på!

De senaste månadrna har jag fastnat mer och mer för twitter. I början handlade det om att följa roliga människor som skrev saker som fick mig att dra på smilbanden. Men nu är det mer tänkvärda saker. Jag är i grund och botten en väldigt lat person, det går inte att komma ifrån. Att läsa långa debattartiklar blir för segt, TLDR liksom! Men en tweet eller två är alldeles lagom för att fånga mitt intresse. Ibland länkas det till blogginlägg som jag läser, ibland kommer många tweets på samma ämne. Men jag gillar också fenomenet att man kan sprida små, små saker och skapa medvetenhet. Ibland är det stora saker, som Kony2012, ibland övergripande ämnen, som genusdebatten. Lady Dahmer är fantastisk på att sprida bra tankar om genus i vardagen, inte stora frågor om världspolitik, utan ett förhållningssätt om våra medmänniskor. Och Damon Rasti twittrade härom dagen ut en länk till en fråga till 118100, bara för att påvisa att det är sjukt att den skickar ut ett sånt svar. Utan twitter hade grejen gått omärkt förbi, men nu kan man skicka vidare den och hoppas att 118100 lär sig en läxa, skäller ut idioten som tyckte det var okej att skriva så och ser till att ingen gör om misstaget. Lysande! 
Några av mina favoriter på twitter är @ladydahmer, @cissiwallin och @hannafriden. @annika_lantz, @jonas_gardell och @mark_levengood är också underbara att följa. Och många fler. Vill du följa mig? @miasmith1980 heter jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar