fredag 2 mars 2012

Energikick

Shit, vilken energikick man får av att flytta! Själva flyttlasset går inte förrän nästa lördag, men vi fick nycklarna redan igår. Jag och Adrian spenderade eftermiddagen på Backaplan, fokus på lampor, mattor och färg. Bilresan dit var inte vad jag hade hoppats på, dock. Det var första gången jag körde bil sedan Adrian föddes, och första gången han fick åka ensam med en vuxen, utan någon som kan underhålla honom. Han gallskrek var enda meter jag körde. Tårarna sprutade så jag borde haft vindrutetorkare på insidan. Plågsamt. Hoppas det går över.
När Jeremy jobbat klart kom han ut till Backaplan, min mor kom samtidigt och tog med sig Adrian hem till oss. Sedan var det dags för byggmarknad: Hornbach. När jag sade "det är lugnt, det är mer än två timmar tills de stänger" hade jag inte anat att vi skulle vara bland de sista ut ur butiken. Parkettgolv till ett rum, sammanlagt 25 liter färg i trekulörer (vardagsrummet blir Andäggsvitt enligt etiketten, Ändäggsvitt enligt försäljaren) och en massa annat, det fyller en bil ganska bra. Sedan bar det av till Björkekärr. Så härligt att få låsa upp dörren och gå in i lägenheten och känna att den är vår!
21.28 rullade vi in på Baldersgatan igen, rejält möra i fötterna. Snacka om fullt tempo, liksom!
Idag åker ajg och kusin Camilla upp med ett billass saker till, så smygstartar vi nog renoveringen redan ikväll. Helgen blir intensiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar