torsdag 8 mars 2012

Flyttkaos - i hem och huvud

Så här trött har jag inte varit på väldigt länge. I nya lägenheten spacklas, slipas, målas det och igår lade Jeremy och Daniel nästan hela parkettgolvet i biblioteket. (En planka kvar!) I gamla lägenheten ska det flyttpackas. Det går sådär. Lär inte få sova något natten till lördag. Hälften av allt är på varje ställe. Till frukost hittade jag pålägg och juice, bröd finns i nya lägenheten. Hittade i alla fall knäckebröd längst in i skafferiet. Och så ska Adrian leva mitt i det här. Stackars barn! Han somnar för natten i nya lägenheten och vaknar till på vägen hem någon stans och är förvirrad. Igår sov han i vårt sovrum, i vagnen, medan jag och Camilla byggde möbler i hans rum och killarna sågade parkett med sticksåg. Om han sov igenom det lär vi aldrig behöva oroa oss för att väcka honom med oljud i alla fall!
Veckans pinsammaste: en granne kom och ringde på igår. Jag bad om ursäkt så mycket att han bara kunde säga "det är okej" med ett leende. Får jobba på grannrelationerna framöver för att kompensera. Kanske baka muffins och hänga upp innanför dörren.
På söndag ska vi sova ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar