söndag 6 maj 2012

LR Kongress - älska sociala medier!

Lärarnas Riksförbund har haft kongress i veckan, sista dagen är idag. Tidigare har jag inte märkt av kongressen och inte direkt brytt mig heller. Men i år har den smugit på mig bakvägen. Via twitter! LRs egna konto, @lararnas, var det som gjorde mig uppmärksam på det, och så hittade jag på något vis Sven Järgenstedt där, @SvenJargen, som jobbar för LR Göteborg. Han deltar i kongressen och twittrar hela tiden om vad som sägs och vilka som är där. Helt plötsligt sitter jag hemma på soffan och håller koll på ungefär vad de pratar om på kongressen, och vilka frågor som tas upp. Jag blir lite imponerad av att LRStud är så aktiva, när jag var student hade jag så fullt upp med plugg och spexande att jag inte tänkte på vad ett fackförbund egentligen var (mer än att man fick gratis böcker och prylar om man gick med som studerandemedlem, förstås).
Så alla ni som bryr er om skolpolitik, gå ut på twitter och kolla in #LRkongress, så får ni lite mer koll. Hur bra som helst!

1 kommentar:

  1. När jag var student försökte jag gå med i LR tre gånger utan svar, så det blev LF tillslut i stället. Varför kan vi inte helt enkelt ha ett enda fackförbund?
    Men håller med om att det är bra med de som twittrar från stämman. Jag har blivit mycket mer intresserad nu efter att ha skaffat Twitter.

    SvaraRadera