söndag 11 augusti 2013

Det var den sommaren...

Imorgon börjar den igen. Vardagen. Lämning på förskola, buss till jobb, hem för att fixa middag osv. Känns just nu avlägset, men ändå så nära.
Jag har haft 7,5 härliga veckor tillsammans med Adrian, fyra av dem har Jeremy också varit ledig. Ikväll fattade Adrian plötsligt vad det handlade om. "Manna bobbet nä." Efter all denna tid tillsammans är det klart att han inte vill att det ska ta slut, och jag både förstår honom och håller med. Samtidigt som det ska bli skönt att få komma tillbaka till jobbet. Få sjösätta alla idéer jag har klurat på under sommaren. Träffa eleverna och kollegorna igen. Allt det där. Det finns ett ganska stort ångestmoln tyvärr: mitt arbetslag kommer under minst ett år vara uppdelat på två skolor, och eleverna och några kollegor kommer åka fram och tillbaka. Om det fanns kommunikationsbrister förut kan ni gissa hur det blir nu. Några kollegor kommer jag knappt träffa alls. Hur ska vi då kunna samarbeta kring samma elever? Det blir till att kämpa för att få det att funka.

Vardagen de senaste veckorna har handlat om tvåårstrots, potträning och språkutveckling. Nu blir det Lgr11, gruppstärkande övningar och språkutveckling på en helt annan nivå. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar