onsdag 2 januari 2013

Nyårsmål

Nyårslöften är värdelösa, man minns dem bara i januari och vid midsommar vet man inte ens när man bröt mot dem. Bloggaren Elaine Eksvärd har i stället satsat på nyårsmål, mycket smartare tycker jag, så det kopierar jag!

Mina mål för 2013

  • Alltid prioritera kvalitetstid med min son - hans barndom kommer bara en gång.
  • Se till att hitta stunder för kvalitetstid med min man - utan honom stannar livet.
  • Börja träna, för hälsans skull, inte för vikt eller utseende - jag klarar inte av fler ryggskott.
  • Hitta tid för de vänner jag verkligen värdesätter - vissa blir lättare, andra svårare.
  • Hålla igång musiken - eftersom det ger mig mer än det tar.
  • Försöka hitta nya karriärvägar - tankar finns men jag håller tyst om dem lite till. 
  • Försöka planera in en vegetarisk rätt och en fiskrätt i veckans middagsmeny, vilket nästan fanns med tidigare år också. 
  • Läsa fler böcker. Det handlar mycket om att stänga av datorn en timma tidigare för att hitta tiden. 
  • Ge människor i min närhet fler komplimanger.

Det här är alltså inga löften, så det går inte att bryta dem. Det är riktlinjer, tankar om åt vilket håll jag vill att mitt liv ska röra sig. Vi får se hur det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar